Thursday 16 June 2011

Advertorial - (majalah MIDI - bil.115 15 JUN 2011)


Cegah & Rawat Kanser
dengan BIJI APRIKOT PAHIT


 Biji aprikot merupakan kumpulan nut dan seed (kekacang dan bijirin). Tidak ada bezanya dengan kumpulan kekacang dan bijirin yang lain. Apa yang membezakannya adalah kandungan khasiat di dalamnya yang sangat luar biasa, terutama aprikot organik. Dalam bahasa nutreint, biji aprikot ini disebut mengandungi amagdalin, yang juga dikenali sebagai vitamin B17. B17 ini dapat membantu membunuh sel-sel kanser dan sel-sel asing dalam badan kita.

Amagdalin (vitamin B17) dapat diperolehi di dalam beratus-ratus jenis tumbuhan. Dalam diet pemakanan kita harus ada B17, jika tiada B17 dalam diet pemakanan anda boleh dihidapi penyakit kanser. Selain dari biji aprikot/B17 juga boleh diperolehi dari badam pahit (amagdalin mempunyai rasa pahit - badam manis tidak mengandungi B17), epal pips, benih-benih anggur, sengkuang, buah beri, ubi kayu, biji buah oren dan biji benih yang lain.

Kita sedia maklum bahawa badan kita sentiasa mencipta sel kanser setiap masa. Biasanya sistem imun dapat membunuh sel kanser tersebut. Bagaimanapun pada saat anda berada dalam keadaan "stress" atau tubuh badan anda berada dalam kondisisi yang sangat lemah dan sering terdedah dalam persekitaran karsinogen. Keadaan ini akan membuat sel kanser menjadi sangat kuat sehingga tidak mampu untuk dimusnahkan oleh sistem imun.

Terdapat banyak cara yang anda boleh gunakan untuk melawan kanser. Salah satu ialah dengan cara membina sistem imun supaya ia menjadi sangat kuat dan dapat melindungi anda dari kanser. Satu lagi adalah menggunakan supplement with antioxidants yang dapat melawan karsinogen dalam badan anda. Bagaimanapun, B17 menggunakan cara yang sangat unik, iaitu secara langsung menyerang sel kanser (menyerang secara terus). Maka hasilnya jauh lebih baik dari cara yang telah saya sebut di atas.

Menurut Dr.Ernest Kreb Jr, seorang ahli biokimia di dalam kenyataanya di website worldwithoutcancer.com memberitahu "B17 adalah harapan utama dan terakhir di dalam terapi kanser", Dr.Philip E.Binzel seorang pakar kanser dari Ohio,USA juga memaklumkan bahawa "B17 ialah bahan semulajadi yang terdapat di dalam pemakanan nitrilosides ini boleh memusnahkan sel-sel kanser serta menyuburkan sel-sel bukan kanser". Seorang lagi pakar kanser dari Jerman, Dr.Dean Burk telah mengkaji secara terperinci dan memaklumkan bahawa "Di bawah mikroskop kami memasukkan B17 ke atas sel kanser, dan kami melihat sel-sel itu mati dengan cepat sekali."

Untuk menghilangkan rasa pahit apabila memakan biji aprikot ini, anda boleh memakannya bersama buah-buahan lain. Contoh, anda boleh makannya bersama kismis atau kurma atau buah-buahan segar yang lain. Anda boleh juga menghancurkannya menggunakan mesin pengisar dan taburkan biji aprikot yang telah dikisar ke atas salad buah-buahan. Anda juga boleh mengunyahnya begitu saja. Sesetengah orang boleh mengunyah biji aprikot tanpa mencampurkannya dengan makanan atau buah-buahan lain.
" B17 ialah bahan semulajadi
yang terdapat di dalam 
pemakanan nitrilosides ini
boleh memusnahkan sel-sel
kanser serta menyuburkan
sel-sel bukan kanser"
Seorang wanita di Malaysia mempunyai 1/19 kemungkinan menghidap kanser payudara dalam hayat mereka.
Lebih daripada wanita yang didiagnosis dengan kanser berumur kurang daripada 50 tahun. Anggaran oleh Agensi Antarabangsa untuk penyelidikkan dalam kanser
(Globacan 2000) melaporkan bahawa tahun 2000, terdapat 3825 kes dilaporkan dan 1707 kematian akibat kanser payudara di Malaysia. Oleh itu cadangan memakan 10 -12 kernels setiap hari insyaAllah seumur hidup anda terpelihara dari terkena penyakit kanser.

Setiap orang berbeza dalam pengambilan biji aprikot mentah ini. Sesetengah orang perlu mengambilnya dalam dosej yang tinggi untuk melihat kesan positif dari pengambilan biji aprikot mentah dan sesetengah orang hanya perlu mengambilnya dalam dosej yang kecil dan kekerapan yang kurang untuk mendapat kesan penyembuhannya. Ini adalah kerana beberapa faktor perbezaan tubuh seseorang, ada yang tubuhnya mengandungi toksik yang lebih dari yang lain, saiz tubuh yang berbeza juga memainkan peranan, Tapi walaubagaimanapun, anda mesti pastikan anda memasukkan sebanyak mungkin biji aprikot kedalam tubuh anda dalam kadar secepat yang anda mampu. Jika anda mengambil biji aprikot untuk tujuan pencegahan kanser, cukup dengan mengambil 10 hingga 20 biji dalam sehari dan pastikan anda minum air masak dengan secukupnya bagi tujuan pembuangan toksik.

Ubahlah tabiat pemakanan anda agar anda bebas dari mendapat penyakit kanser ini. Sekiranya anda mempunyai kenalan atau saudara mara yang menghidapi penyakit kronik seperti kanser ini, sebar-sebarkanlah maklumat ini agar kita semua mendapat manfaatnya. InsyaAllah.




kredit kepada : Minda Tulus Enterprise. 

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
hai!Saya ialah salah seorang pengedar dan pengamal biji aprikot berjenama Afdhal.